پیوندها

بهداشت محیط

Last Update: ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۳| تعداد بازدید: 205

خلاصه سوابق:

سوابق خدمتی

سالهای خدمت

حوزه فعالیت

مدت فعالیت

زمان فعالیت

پست خدمتی

5 سال

معاونت بهداشت

4 سال

 1399- 1395 

کارشناس بهداشت محیط

مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان درگز

 

معاونت درمان

1 سال

1400- 1399

کارشناس بهداشت محیط

بیمارستان نهم دی تربت حیدریه

ایمیل :

pustinim1@thums.ac.ir

 

شرح وظايف کارشناسان بهداشت محيط بيمارستان

    1. هماهنگی و اقدام در جهت تشکيل كميته بهداشت و كنترل عفونت بيمارستان و شركت فعال در آن و پيگيري مصوبه هاي مربوطه
    2. تهيه و تدوين مطالب آموزشی و تشکيل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محيط و بهداشت عمومی براي كاركنان رده هاي مختلف
    3. نظارت و مداخله در عقد قراردادهاي خدماتی بيمارستان و مطالبه كارت معاينه پزشکی، كارت معاينه كارگري و گواهينامه آموزش بهداشت عمومی پرسنل مشمول قانون
    4. بررسی وضعيت آب مورد مصرف بيمارستان (شبکه عمومی ، شبکه خصوصی) و تشکيل پرونده مربوط به آن
    5. كنترل بهداشتی آب مصرفی از نظر كمی و كيفی و انجام آزمايشات دوره اي ميکروبی و شيميايی و كلرسنجی با استناد به دستورالعمل ها، استانداردها و شرايط موجود
    6. نظارت، بررسی و كنترل بهداشتی بركليه مراحل مختلف جمع آوري، تفکيک، انتقال، نگهداري موقت و دفع زباله هاي بيمارستانی و نيز جلوگيري از فروش و بازيافت زباله بيمارستانی
    7. نظارت و كنترل بهداشتی بر نحوه دفع فاضلاب بيمارستان و درصورت وجود معضل، ارائه پيشنهادهاي اجرائی مناسب
    8. نمونه برداري از پساب خروجی سيستم تصفيه فاضلاب برابر دستورالعمل هاي اعلام شده (درصورت وجود تصفيه خانه) بمنظور بررسی كيفيت پایش فاضلاب
    9. كنترل حشرات و جوندگان با اولويت بهسازي محيط، دفع بهداشتی زباله و در صورت نياز، استفاده اصولی از روش هاي شيميايی و نيز جلوگيري از فعاليت شركت هاي سم پاشی غير مجاز
    10. نظارت و مداخله در تهيه و كاربرد مواد گندزدا و پاک كننده بيمارستان
    11. اقدام لازم در زمينه تهيه البسه و ملزومات مورد نياز در سمپاشی وضدعفونی (روپوش، كلاه، دستکش، ماسک، چکمه و ...) و تدارک سموم و موادگندزدا و ديگر تجهيزات و وسايل مورد استفاده در سمپاشی وضدعفونی با هماهنگی مسئولين بيمارستان
    12. بررسی وضعيت فنی و بهداشتی سيستم تهويه مطبوع در بيمارستان )گرمايش، سرمايش( و پيگيري در جهت رفع مشکلات احتمالی موجود
    13. پيگيري و اقدام درزمينه مسائل بهداشتی و حفاظتی بخش پرتوهاي يونساز با كمک مسئول فيزيک بهداشت ذيربط
    14. نظارت فنی و بهداشتی مستمر بر نحوه كار آشپزخانه شامل : ( شرايط بهداشت محيطی آشپزخانه، وضعيت سردخانه، انبار نگهداري موادغذايی، سرويسهاي بهداشتی، بهداشت فردي كاركنان، اتاق استراحت كاركنان، شستشو و ضدعفونی ظروف، شستشو و ضدعفونی سبزيجات خام مورد استفاده، وضعيت بهداشتی موادغذايی آماده طبخ ، وسايل و ظروف مورد استفاده و...)
    15. نظارت و هماهنگی لازم در زنجيره تهيه، طبخ و توزيع موادغذايی با همکاري كارشناس تغذيه به منظور اطمينان از سلامت توزيع و مصرف غذا
    16. نظارت و كنترل دائم برامور مربوط به رختشويخانه و رعايت كليه نکات ايمنی و بهداشتی از نظر تفکيک البسه عفونی از غيرعفونی درهنگام شستشو و استفاده از دستگاه هاي شوينده اتوماتيک و مواد پاک كننده مناسب و نهايتا“ ضدعفونی و اتوكشی البسه بخش عفونی و آلوده ( توضيحا“ دركاربرد موادضدعفونی كننده بايستی دقت لازم در انتخاب نوع آن و ميزان مجاز بعمل آيد تا خرابی دستگاه ها و البسه را سبب نشود).
    17. ارتباط مستمر با معاونت هاي بهداشت و درمان در هماهنگ كردن فعاليت هاي اجرايی و دستورالعمل ها و اقدامات نظارتی در بيمارستان
    18. ثبت و ضبط اقدامات و مکاتبات اداري و تشکيل بايگانی درست و منظم به نحوي كه روند فعاليت ها و پيگيري امور بدين طريق كاملا“ قابل دسترسی و مشهود باشد (مستند سازي) .
    19. نظارت بر ايمنی و مشاركت فعال در كاهش سوانح و صدمات داخل بيمارستان از جمله پوشش پنجره ها، وسايل اطفاء حريق و سيستم هاي هشداردهنده، مهار كپسول هاي طبی و...
    20. ارائه راهکارهاي بهسازي بعنوان اصولی ترين روش كنترل ناقلين
    21. انجام امور محوله در شرايط خاص مانند كنترل همه گيري و نيز مقابله با بحران و بلایا
    22. فرهنگ سازي و جلوگيري از استعمال دخانيات در فضاهاي بسته و عمومی بيمارستان
    23. بطوركلی نظارت و كنترل لازم بهداشتی بركليه بخش ها، همکاري و هماهنگی با مديران و مسئولين قسمتهاي مختلف درحيطه شغلی و وظایف سازمانی تعيين شده.